Главная arrow Наши походы arrow Велосипедний похiд IІІ к.с., Львівська обл.-Польща. Кер. О. Школьна

Велосипедний похiд IІІ к.с., Львівська обл.-Польща. Кер. О. Школьна

 
 
Zvit_Shkolna

 

ЗВIТ
про велосипедний туристський спортивний похiд IІІ категорії складностi
територiєю Львівської області України та Малопольського та
Сілезького воєводств Республіки Польщі

Здiйснений з 27 квітня по 9 травня 2019 р.

Маршрутна книжка №25/13
Керiвник групи Школьна Олена Олексіївна

 

Зміст


1. Довідкові дані про туристичний спортивний похід
1.1. Параметри походу
1.2. Район, підрайон походу
1.3. Низка заявленого маршруту
1.4. Докладна низка пройденого маршруту
1.5. Загальні характеристики походу
1.6. Склад групи


2. Організація туристського спортивного походу
2.1. Загальна ідея походу
2.2. Під’їзд та від’їзд. Обґрунтування точок початку та кінця походу
2.3. Аварійні виходи з маршруту. Запасні варіанти маршруту
2.4. Зміни маршруту та їх причини
2.5. Відомості про проходження маршруту кожним учасником
2.6. Логістика маршруту


3. Технічні відомості пройденого маршруту
3.1. Загальний висотний профіль маршруту
3.2. Графік руху
3.3. Технічний опис маршруту походу


4. Висновки та рекомендації по проходженню маршруту


5. Додатки
5.1. Перелік особистого спорядження
5.2. Перелік групового спорядження
5.3. Склад медичної аптечки
5.4. Склад групового ремнабора
5.5. Кошторис витрат на похід
5.6. Картографічний матеріал

Розділ 1. ДОВІДКОВІ ДАНІ ПРО ТУРИСТСЬКИЙ СПОРТИВНИЙ ПОХІД

1.1. Параметри походу

Похід Західною Україною — Південно-Західною Польщею під керівництвом Олени Школьної (ТК "УНІВЕРСИТЕТ") з 27 квітня по 9 травня 2019 року.

Вид туризму Категорія складності походу Протяжність активної частини походу, км Тривалість загальна / ходових днів Чистий ходовий час
Велосипедний третя 726.6 13 / 11 56 год.

 

1.2. Район, підрайон (масив) походу

Похід територією Львівської області України та Малопольського та Сілезького воєводств Республіки Польща.

1.3. Низка заявленого маршруту:

Київ – Броди – Підкамень – Підгірці – Олесько – Золочів – Липовці – Свірж – Наварія – Львів – переїзд у Краків – оглядова вело екскурсія по Кракову – Фабрика Шиндлера – Краків – копальня Величка – Забежув – Голосовице – Морсько – Ченстохова – Катовице – Освенцим – Громек – Краків – Перемишль – Київ

1.4. Докладна низка пройденого маршруту

Броди – Підкамень – Олесько – Підгірці – Золочів – Стінка – Підгайчики – Куровичі – Винники – Львів, переїзд у Краків – копальня солі Величка (Kopalnia soli Wieliczka) – Забежув (Zabierzów) – замек Ойцув (Zamek w Ojcowie) – Пескова Скала (Pieskowa Skala) – Рабштин (Rabsztyn) – Голосовице – Бидлін (Bydlin) – Смолень (Smolen) – Пилицу (Pilica) – Огродзенец (Ogrodzieniec) – замок Бонковець в Морську (Zamek Bakowiec w Morsku) – Боболице (Bobolice) – Мирув (Mirów) – Ольштин (Olsztyn) – Ченстохова (Czestochowa) – Катовіце (Katowice) – Освенцим (Oswiecim) – Громек – Краків (Kraków).

 

1.5. Загальні характеристики походу

Дні у дорозі Дата Ділянка маршруту Добовий пробіг, км Ґрунтових доріг % ґрунт/ асфальт ЧХЧ год:хв Середня швидкість руху, км/год Набір висоти, м Скид висоти, м
1 27.04.2019 Броди - Підкамень - Підгірці 68.8 29.3 42\68 5.8 11.2 924 878
2 28.04.2019 Олесько - Золочів - Стінка 64.1 7.4 11\89 4.9 13.1 1062 992
3 29.04.2019 Стінка - Куровичі - Винники 64 8.8 13.5\86.5 4.7 14.02 567 553
4 30.04.2019 Винники - Львів, переїзд у Краків (потяг) 11.7 0.5 4.5\95.5 1 11.9 121 114
5 01.05.2019 оглядова вело екскурсія по Кракову. Фабрика Шиндлера 36 0.5 0\100 4.4 8.1 356 356
6 02.05.2019 Краків - копальня Величка - Забежув 59.5 4.2 7\93 4.2 13.8 493 431
7 03.05.2019 Забежув - Голосовице 63.1 3 4.5\95.5 4.5 14.3 903 877
8 04.05.2019 Голосовице — Морсько 54.9 5.7 11\89 4.9 12.7 956 928
9 05.05.2019 замек Морсько - Ченстохова 71.8 15.3 21\79 5.2 13.6 798 908
10 06.05.2019 Ченстохова - Катовіце 82.3 2.5 3\97 5.6 14.8 460 420
11 07.05.2019 Катовіце– Освенцим - Громек 56.5 3.2 6\94 3.5 15.6 344 361
12 08.05.2019 Громек - Краків 81.7 2.4 3\97 5.5 15 507 570
13 09.05.2019 Передмістя Кракова – Краків Краків – Перемишль; Перемишль– Київ (потяг) 11.6 0.3 4.5\95.5 1 10.4 134 105

 

Всього: 726.6 км за 56 год.

з них:

- дороги з асфальтовим покриттям 604.9 км

- дороги без асфальтового покриття 83,1 км

Середня швидкість руху – 13 км/год, сумарний набір висоти з урахуванням найменших змін рельєфу – 7.625 м. Тривалість походу – 13 днів, в т.ч. 10 повних ходових днів, 1 напівднювання + екскурсія Краковом, 2 дні з мінімальним пробігом через переїзд.

Середній ЧХЧ (чистий ходовий час) – 4,97 год. в день (не враховуючи дні переїзду). Середній добовий пробіг – 65,8 км. (не враховуючи дні переїзду). Середній добовий набір висоти – 670 м (не враховуючи дні переїзду).

 

 

1.6. Склад групи

№ з/п Прізвище, ім’я, по батькові Дата народження Обов’язки у групі, розподіл по засобам сплаву або іншим транспортним засобам Туристська підготовка (вказати походи вищих к.с. з даного виду туризму, район походу, а також досвід: У – учасник, К - керівник)
1 Школьна Олена Олексіївна 14.10.1978 керівник (весь похід) 2ВлК Прибалтика, 3ЛУ - Швеція
2 Романенко Дмитро Миколайович 18.08.1976 штурман, культуролог (весь похід) 2ВлК Румунія, 1ВлК Чехія, 1ВлК Італія, 4ГУ Тянь-Шань
3 Минциковська Марина Марківна 16.12.1991 завгосп (тільки 2 частина походу) 4ГУ Тянь-Шань, 1 ВлУ Туреччина, 4ЛУ Швеція
4 Бастун Микола Володимирович 28.07.1972 завгосп (тільки 1 частина походу) 2ВлУ - Крим; 3ГУ - Кавказ; 2ЛУ - Карпати; 2ВодУ - Україна
5 Коваленко Людмила Валентинівна 24.09.1986 учасниця (тільки 1 частина походу) 2ВлУ (Румунія)
6 Кошова Дар'я Борисівна 31.03.1995 учасниця (тільки 1 частина походу) 4ЛУ Швеція, 2ЛК Карпати, 2П (з ел. 2Г)К Грузія
7 Самійленко Юлія Григорівна 06.03.1990 медик, фінансист (весь похід) 1ПУ, 2ГУ(Карпати), 1ВУ
8 Крючко Денис Сергійович 16.10.1982 ремонтник (весь похід) ПВД
9 Крючко Лариса Олександрівна 06.07.1983 логіст (весь похід) ПВД
10 Ларіонов Євген Леонідович 13.07.1971 завснар (тільки 2 частина походу) 2 ВлУ Карпати

 

Розділ 2. ОРГАНІЗАЦІЯ ТУРИСТСЬКОГО СПОРТИВНОГО ПОХОДУ

2.1. Загальна ідея походу

   Щороку ми стикаємося з дилемою: поїхати на травневі свята кудись близько і дешево, не витрачаючи зайвих днів відпустки, або подалі, цікавіше і складніше, але, відповідно, дорожче і на два тижні. Завжди знаходяться прихильники і того, й іншого. І ось виникла ідея вирішити відразу два завдання: частину походу провести у вихідні дні в Україні, а потім ті учасники, кому дозволяє час, продовжать похід у близькому зарубіжжі. Наш вибір припав на Західну Україну - Польщу. Ми вирішили спочатку проїхатися по замках Львівської області, по так званій Золотій підкові Броди-Львів, потім перебазуватися до Кракова, відвідати соляну шахту «Величка» і проїхати вже по польських замках / оборонних фортецях за маршрутом, який носить назву «Шлях орлиних гнізд», що сягає до 200 км. Він починається в Кракові і закінчується в Ченстохові. Більшість замків на шляху споруджені в XIV столітті, за часів правління короля Казимира Великого. «Орлині гнізда» — назва образна, адже для будівництва замків обирали високі скелі. Cпоруди справді виглядають наче гнізда. На зворотному шляху вирішили також відвідати концентраційний табір у м. Освенцим, що в 80 км від Кракова. Як і передбачалося, знайшлися охочі і на першу частину походу, і на другу частину походу, і на обидві частини.
   На зворотному шляху вирішили також відвідати концентраційний табір в м. Освенцим, що в 80 км від Кракова. Як і передбачалося, знайшлися охочі на першу частину походу, на другу частину походу, і на обидві частини.

2.2. Під’їзд та від’їзд. Обґрунтування точок початку та кінця походу

   Зручне транспортне сполучення, яке дозволяло витратити мінімум часу на дорогу.

2.3. Аварійні виходи з маршруту. Запасні варіанти маршруту

   Маршрут пролягав по відносно населеним місцям, відповідно, в разі необхідності, ми мали можливість як скорочувати чи змінювати маршрут, так і закінчити його в будь-який момент.

2.4. Зміни маршруту та їх причини

   Через сильні зливи ґрунтові дороги на ділянці маршруту Перемишляни – Свірж – Львів розмокли і були важкопрохідними, тому було прийнято рішення повернутися на трасу Золочів – Львів і проїхати цю ділянку по асфальту.

2.5. Відомості про проходження маршруту кожним учасником.

   Активна участь усіх учасників у підготовці дозволили виробити єдиний підхід до загальної тактики проведення походу, ретельно підготувати особисте і групове спорядження, своєчасно замовити квитки та екскурсії, а також створити хороший психологічний настрій у групі.
  Група пройшла похід заявленим маршрутом з використанням запасних варіантів.
   Маршрут пройдений усіма учасниками повністю.
  Чайка Сніжана Валеріївна на маршрут не вийшла, повідомивши про своє рішення за кілька годин до посадки на потяг.

2.6 Логістика маршруту

   Для вдалого проходження маршруту ми заздалегідь купили квитки на потяги:

  • на 26.04.2019 – Київ – Броди (через брак квитків довелося брати Ніжин – Броди);
  • на 30.04.2019 для однієї частини групи Львів – Київ, для іншої частини групи – Львів – Перемишль та Перемишль – Краків;
  • на 09.05.2019 Краків – Перемишль; копальня «Величка» та на 07.05.2019 до музею «Освенцим».

   Забронювали житло в м. Краків на 30.04 та 01.05.2019.

 

Розділ 3. ТЕХНІЧНІ ВІДОМОСТІ ПРОЙДЕНОГО МАРШРУТУ

3.1. Загальний висотний профіль маршруту

 

Загальний набір висоти - 7625 м.

Загальне скидання висоти - 7493 м.

Висотні графіки за день наведені в описі кожного дня.

 

3.2. Графік руху

Дні у дорозі Дата Добовий пробіг, км Ґрунтових доріг % ґрунт/ асфальт ЧХЧ год:хв Середня швидкість руху, км/год Набір висоти, м Скидання висоти, м
1 27.04.2019 68.8 29.3 42\68 5.8 11.2 924 878
2 28.04.2019 64.1 7.4 11\89 4.9 13.1 1062 992
3 29.04.2019 64 8.8 13.5\86.5 4.7 14.02 567 553
4 30.04.2019 11.7 0.5 4.5\95.5 1 11.9 121 114
5 01.05.2019 36 0.5 0\100 4.4 8.1 356 356
6 02.05.2019 59.5 4.2 7\93 4.2 13.8 493 431
7 03.05.2019 63.1 3 4.5\95.5 4.5 14.3 903 877
8 04.05.2019 54.9 5.7 11\89 4.9 12.7 956 928
9 05.05.2019 71.8 15.3 21\79 5.2 13.6 798 908
10 06.05.2019 82.3 2.5 3\97 5.6 14.8 460 420
11 07.05.2019 56.5 3.2 6\94 3.5 15.6 344 361
12 08.05.2019 79.7 2.4 3\97 5.5 15 507 570
13 09.05.2019 11.6 0.3 4.5\95.5 1 10.4 134 105

 

3.3. Технічний опис маршруту походу

   Наш маршрут пролягав спочатку по замках Львівської області, по так званій "Золотій підкові" Броди-Львів, потім ми перебазувалися до Кракова, відвідали соляну шахту "Величка", проїхали вже по польських замках / оборонних фортецях, за маршрутом, який носить назву "Шлях орлиних гнізд", і сягає до 200 км. Він починається в Кракові і закінчується в Ченстохові. На зворотному шляху ми відвідали концентраційний табір в Освенцимі, що в 80 км. від Кракова.

   Наша команда складалася в першій частині походу з 8 учасників, потім 3 повернулись додому і 2 учасники приєдналися до групи для проходження другої частини маршруту.

  Отже, купивши заздалегідь всі квитки на українські та польські потяги (спасибі Дмитру Романенку), забронювавши проживання в Кракові (спасибі Юлії Самойленко), замовивши екскурсії в Освенцим і в соляну шахту Велічка (спасибі Марині Минциковській і Лорі Крючко) 26.04 о 22.10 ми, нарешті, виїхали з Києва потягом №045 Лисичанськ-Ужгород. Із купівлею квитків на травневі свята був звичайний армагеддон, тому купували квитки Ніжин-Броди.

 

Частина 1 - Львівська область

27.04. Броди - Підкамень - Підгірці - 68.8 км.

Завантажити трек маршруту за 27.04.2019


   В Броди ми прибуваємо в 6.30 ранку. На маршрут виходимо о 7.10.

Фото 001. Старт походу

 

Спочатку трохи проїхалися старим містом, під'їхали до напівзруйнованої синагоги

Фото 002. Стара синагога в Бродах

 

та занедбаного форту, в стінах якого місцеві жителі влаштували собі сараї та гаражі (все в дуже занедбаному стані),

Фото 003. Форт

 

і поїхали в бік села Підкамінь дивитися місцеву визначну пам'ятку Чортів камінь.

Фото 004. Виїзжаємо з м. Броди

 

Але сам камінь виявився менш цікавим, ніж монастир поруч з ним, у який ми спочатку навіть не планували заходити.

Фото 005. На в’їзді в Підкамінь

 

Біля воріт нас зустрів паламар Ігор і провів нам приголомшливу екскурсію, лишити яку було неможливо. Ми вийшли з монастиря о 13.40 і вирішили обідати під його стінами.

Фото 006. Монастир в м. Підкамінь. Обід.

 

Фото 007. Монастирський двір.

 

До вечора обіцяли погану погоду, тому ми вирішили не сильно затримуватись і відразу після закінчення обіду їхати далі. Дорога - в основному гравійка, іноді поганий асфальт. Після села Голубиця

Фото 008. Ще не дощить, але це скоро зміниться.

 

о 17.00 з'їхали на ґрунтовку уздовж річки, і в якийсь момент вона майже зникла. Приблизно кілометр вели велосипеди навпростець по вибоїнах. Потім перейшли на іншу сторону річки по містку, і там поступово ситуація покращилася, близько 18.00 знов змогли сісти на велосипеди. Коли приїхали на заплановану стоянку біля озера о 19.10, виявилося, що там поміж дерев стоїть будиночок, у якому живе охоронець з двома вівчарками, (бо цей ставок належить місцевому рибгоспу). Було вже пізно, і явно збирався дощ, тому ми спробували домовитись з охоронцем заночувати біля озера. Він милостиво погодився за 50 грн. з групи :)

Фото 009. Стоянка.

 

Як тільки ми домовились, пішов дощ і лив до самого ранку. Частина групи розташувалася на ніч на дерев'яній веранді, там, де ми всі вечеряли, а інша частина ночувала в наметах.

Фото 010. Веранда біля озера.



28.04. Олесько – Золочів - Липовці - 64.1 км.


Завантажити трек маршруту за 28.04.2019

   Наступного дня ми встаємо рано: о 6.30 чергові, о 7.00 вся група. Виїзд о 9.15, а о 9.30, після повороту до Олеського замку зупинилися на невеликий ремонт - пробито шину в Юлі.

Фото 011. Скоро перший замок.

 

Але в замку нас чекає головне розчарування походу (не враховуючи прогнозу погоди, який обіцяв 2 тижні дощів). Виявляється, у вихідні та святкові дні всі пам'ятки закриті для відвідувачів. А це як раз був Великдень, і виходило, що всі замки сьогодні і завтра будуть недоступні. Подивившись у щілину воріт на Олеській замок (і навіть сфотографувавшись усією групою в характерній позі

Фото 012. Облом :(

 

Фото 013. Хоч одним оком подивились...

 

ми поїхали до Підгірського замку. Їхати по трасі дуже не хотілось, а пряма ґрунтова дорога ("жидівська", як її назвали місцеві мешканці) була розбита лісовозами і являла собою, як нам сказали, метрові рови, а після дощів була непрохідна для велосипедів. Нам порадили їхати другорядною дорогою, що ми і зробили. Коли ми на неї звернули, до замка залишалося трохи більше трьох кілометрів, але на підході до замку ми вперлися в дуже круту гору і останній кілометр штовхали велосипеди по крутій ґрунтовці вгору. Проте нам пощастило, і охоронець за невелику платню пустив нас на територію замку.

Фото 014. Підгірський замок.

 

Фото 015. Гвардійці відступають.

 

Ми потинялися по дворику і сходах, на яких знімали фільм "Три мушкетери", не обійшлося і без фотографій.

Фото 016. Хай живе король (і ТКУ)!

 

Фото 017. Костел святого Йосипа.

 

Після 40 хвилинної екскурсії група рушила далі, і гарною асфальтованою дорогою (нарешті!) за 10 хвилин скотилася з гори. І тільки при під'їзді до перехрестя з трасою Київ-Чоп, керівник і штурман зрозуміли, що поїхали в протилежному напрямку по запасному треку під'їзду до замку. Довелося розвертатися і 40 хвилин підніматися назад на гору із замком.

   Пообідали майже під самою вершиною, знайшовши симпатичну дерев'яну альтанку в лісі.
На обід стали о 13.05, виїхали о 14.40. майже з того місця , куди прибули в 11.15 для огляду замку. Зробили привал у селі Сасів о 15.15 і зайшли в магазин. Деякий час їхали без пригод, дорога – напівасфальт).

   До 16:00 в'їжджаємо в місто Золочів, а о 16:20 до Золочівського замку, котрий, на наш НЕ подив, теж виявляється закритим. Фотографуємося на містку перед входом і рушаємо до місця ночівлі.
   О 17:10 звертаємо з траси Золочів- Львів на ґрунтовку. О 17:30, відчуваючи наближення негоди, зупиняємося набрати води в с. Стінка. І через 20 хвилин після цього починається злива. Добре укатана грунтівка миттєво стає непрохідною. Поки доїжджаємо до найближчих кущів абсолютно промокаємо. Трохи перечекавши дощ, вирішуємо стати на ночівлю одразу за селом в ліску на схилі. Намети доводиться встановлювати прямо на дорозі в цьому ліску. На ночівлю стаємо о 18.00, дощ йде майже всю ніч і весь наступний день.



29.04. Липовці – Свірж - Наварія - 64 км

Завантажити трек маршруту за 29.04.2019


   Вранці третього дня збираємося довго, дощ все ще мрячить. На жаль, ґрунтова дорога, яка вела до Свірського замку, стала після дощу дуже некомфортною, а до замку по ній потрібно було проїхати близько 35 кілометрів. Кілометраж на цей день закладено великий, і нам обов'язково потрібно під'їхати максимально близько до Львова, щоб встигнути наступного ранку на поїзд. До того ж, частина учасників втомилася і рухалася під дощем досить повільно. І ми прийняли рішення повернутися на трасу, оминути Свірський замок, але гарантовано доїхати до Львова.

Фото 018. Дощ. Їдемо на Львів.


Зі стоянки виїжджаємо о 10.30, на трасу Золочів-Львів - об 11 ранку. О 12.30 обідаємо в кафе в Підгайчіках, попутно відігріваючись і обсихаючи. О 14.05 їдемо далі. Під'їжджаючи до Львова, довго вибираємо місце для стоянки, оскільки заздалегідь заплановані стоянки виявилися недостатньо комфортними. Зрештою, стаємо вже в межах міста у Винниківському лісопарку , всього в 11 кілометрах від вокзалу. Виявилась цілком комфортна й затишна стоянка досить близько до центру. О 17.50 влаштовуємо табір.

Фото 019. Поповнюємо запаси води.


Фото 020. Львів зустрічає дощем.

 

30.04. Наварія – Львів, переїзд у Краків, екскурсія Львовом - 11.7/32 км.

Завантажити трек маршруту за 30.04.2019 (Україна)

Завантажити трек маршруту за 30.04.2019 (Польща)

   Це наш останній ходовий день по Україні, частина групи в обід повинна сісти на потяг і переїхати в Перемишль і далі до Кракова. Інша частина групи ввечері повертається додому в Київ.
   Зі стоянки ми виїжджаємо о 8.55, робимо по дорозі привал на каву і в 10.00 вже прибуваємо на вокзал Львова. Тут разом пакуємо велосипеди тим учасникам, хто їде в Польщу. Інша частина групи перечікує дрібний дощ, і рушає на вело-екскурсію Львовом. Очікуючи наш поїзд, хвилюємося , чи пустять нас у нього з велосипедами. Їхати ми маємо в Інтерсіті, і ми як раз потрапили на період, коли провезення велосипедів в поїздах Інтерсіті було заборонено. Але на момент купівлі квитків це правило ще не діяло, і ми сподівалися, що зможемо переконати провідників нас пустити. До того ж, цим же поїздом з Києва вже їде до нас Женя Ларіонов з велосипедом. Його пустили у вагон, оскільки дата покупки квитка передувала даті набрання чинності заборони на перевезення велосипедів. Ми навмисно брали квитки в перший вагон, де є місце для інвалідних візків, але не було зрозуміло, чи помістяться там п'ять велосипедів. Це був дуже тривожний ранок...

   В поїзд нас все ж пустили. :)

   У Перемишль приїжджаємо за розкладом. Деякі хвилювання і сумніви були в нас і з приводу польського експреса Перемишль-Краків. Квитки у нас куплені заздалегідь, але на один поїзд продавалося не більш чотирьох квитків на велосипеди. А нас загалом було шестеро. Ми знайшли фотографії вело-вагона в Інтернеті. За нашими підрахунками туди вміщалося до восьми велосипедів, але чомусь система продажу квитків польської залізниці видавала в продаж тільки 4 квитки (ми перевіряли і на інші дати і напрямки). Отже, ми взяли 4 квитки, вирішивши ще два велосипеда максимально розібрати і замаскувати під багаж. Про всяк випадок багажні квитки на наші баули ми теж купили. Але мені здається, що це було зайвим. Ми поклали багаж на полиці над головою і в кінці вагона, але ніхто його не перевіряв і, по-моєму, кондуктор навіть здивувався наявності у нас багажних квитків. До велосипедів теж ніхто не чіплявся і не рахував скільки їх там у тамбурі. Ровери й ровери. Їдуть у спеціально відведеному місці, і хвала небесам.

   До Кракова ми приїжджаємо за розкладом, наша простора квартира була всього в 20 хвилинах їзди від вокзалу, дуже близько до центру. Тому ми швидко завантажили в неї велосипеди, перевдяглися в маскуючий нас під нормальних людей одяг, і вирушили гуляти по вечірнім старим містом. Це було дуже гарно! Величезні освітлені площі з готичними соборами і стародавніми будівлями і сучасні витвори мистецтва справили на нас незабутнє враження.



Частина 2. Польща, Малопольське та Сілезьке воєводства.

01.05. Оглядова вело екскурсія по Кракову. Фабрика Шиндлера 36.5 км.

Фото 021. Панорама Кракова.


Фото 022. На мосту.


Фото 023. На мосту.


Фото 024. Біля костелу Св. Йосипа.


Фото 025. На кургані Кракуса.


   Їдемо кататися по Кракову, проїжджаємо мальовничими вело-доріжками уздовж Вісли, завдяки яким можна безперешкодно переміщатися по самому центру міста, милуючись замками й костелами. Заїжджаємо в єврейський квартал, їдемо територію єврейського гетто часів Другої світової війни, під'їжджаємо і до знаменитої фабрики Шиндлера, але на екскурсію не потрапляємо, тому що це дні пам'яті Голокосту і квитків вже немає. Повертаємося не дуже пізно, проїхавши близько 40 км по Кракову, обідаємо, відпочиваємо, і ввечері знову йдемо гуляти, але вже пішки. Краків фантастичний!



02.05. Краків – копальня Величка - Забежув- 59.5 км

Завантажити трек маршруту за 02.05.2019


   З квартири виїхали об 11:15. Попрямували на вокзал Краків Головний. Спробували знайти офіс чи якусь інформацію для активації сімок, куплених раніше. Часу на це багато не витрачали, тому швиденько ;)) зробили залікове фото на фоні старого вокзалу, який зараз виконує функцію виставкового центру. Виїхали в напрямку копальні Величка з вокзалу в 12:10. В Кракові пересувалися виключно вело-доріжками. Навіть світлофори є окремі для велосипедистів. О 12:50 виїхали з Кракова, 5 хвилин руху по ґрунтовці, закиданої гіллям, і ми в селищі Величка. Біля соляної шахти були в 13:30. Тут швидко влаштували собі обід і пішли на екскурсію до соляної шахти. Натовп був величезний! Не замовивши екскурсію заздалегідь, потрапити в шахту в святковий день майже нереально! Сама копальня була цікавою, але враження були б кращими, якби не море туристів, погана якість зв'язку з рацією гіда (кожному екскурсанту дають радіонавушники, які налаштовані на частоту рації гіда) і загальне відчуття метушні й натовпу.

Фото 026. Соляна шахта Величка.


Фото 027. Одна із числених зал шахти Величка.


Фото 028. Вхід в шахту.


   О 17:15 виїхали до аеропорту Кракова, нашвидкуруч глянувши на центр міста Величка. До аеропорту їхали знову через Краків, по набережній. Всюди їхали хорошими велодоріжками, навіть між населеними пунктами. Настільки до них звикли, що сильно здивувались, коли вони раптово закінчилась. Особливо вразила велодоріжка вздовж Вісли, яка йде по насипу через луки, не вздовж траси. Спочатку не розпізнали в ній асфальтовану велодоріжку, прийняли за ґрунтівку, бо вона була нанесена на карту пунктиром. Але коли таки виїхали, були вражені і якістю покриття, і красою краєвиду так, що навіть переробили трохи маршрут, щоб довше по ній їхати.

   В аеропорту були в 20:00. Зустріли Марину Минциковську, що прилетіла до нас з Києва, допомогли їй зібрати велосипед, набрали воду для вечері й сніданку. Нарешті активували сім карти. Тепер ми з інтернетом! З аеропорту виїхали о 21:00. До парку в передмісті Кракова їхали 40 хвилин. Ще приблизно 15 хвилин шукали зручне місце для стоянки. Вранці були приємно здивовані наявністю велопарковок у парку, зроблених з великої колоди. Ввечері заїжджали пізно і не побачили їх.

Фото 029. Ранок.


Фото 030. Парковка для велосипедів з екологічно чистих матеріалів.


Фото 031. Ранкове фото в лісі.



03.05. Забежув - Голосовице – 63.1 км.

Завантажити трек маршруту за 03.05.2019


   Ранній підйом о 6:10, щоб не потрапити на очі місцевим. Виїзд в 08:35. Трохи ґрунтовки в 08.50. Короткий привал 09:45. Учасники просять кави, керівниця пообіцяла о 11:00. Так і було :) В'їхали в парк 10:05.

Фото 032. На в'їзді в національний парк Ojcowski.


Веломаршрут пролягає поміж високих скель у вигляді стовпів.

Фото 033. Луки і скелі


Фото 034. Майже Сцилла і Харібда


Фото 035. Мальовнича велодоріжка.


У них багато печер. Об 11:00 під'їхали під замок Ойтцов, тут нас затримала кава. Власник (чи то просто співробітник, розмовляв російською), цікавився нашим президентом. Запитував, а чи розум у нього є. Було трошки соромно :(

   Подивилися замок Ойтцов (Батьківський).

Фото 036. Вхідна брама замку Ойтцов.


Далі на маршруті - Замок на Песковой скелі.

Фото 037. Кам'яна булава.


На скелю не полізли, помилувалися ним знизу. Тут хотіли й пообідати, але вирішили шукати більш тихе місце.

   Заобідали о 13:30 у невеликому сосновому лісі за селом. З обіду виїхали в 15:50, хоч планували в 15:00. Шлях Орлиних гнізд проходить через поля між селами. Всюди непоганий асфальт. О 16:35 зробили привал біля замку Рапштайн.

Фото 038. Замок Рапштайн.


Фото 039. Портрет на фоні замку.


Історію про нього слухали на велопарковці обладнаній станцією технічного обслуговування для велосипедів.

Фото 040. Велопарковка біля замку Рапштайн з інструментами.


Знову затрималися в магазині, хоч сьогодні він був і перший. У цьому магазині ж і попросили набрати води. Продавчиня погодилася, та потім дивувалася кількості пустих пляшок.

   Стати на ніч вирішили у місцевому "полі наметовому". Сьогодні відсоток ґрунтів був найбільшим з усіх попередніх днів. Загалом кілометрів зо три. :) О 19:20 вже були на стоянці. До кемпінгу не доїхали, знайшли нормальне місце в лісі. До цього вся група героїчно подолала перешкоду у вигляді невеличкого мосту через річечку.


04.05. Голосовице — замек Морсько 54.9 км.

Завантажити трек маршруту за 04.05.2019


   Ранок почався з дощу. Точніше, дощ почався ще ввечері. Тому плани прокинутися о 7-й ранку не були реалізовані. Після сніданку під легкою мрякою, ми стартували о 10:30. Проїхали два замки "Бидлін" і "Смолень".

Фото 041. На в'їзді в Бидлін.


Фото 042. Замок Бидлін.


До Бидліну під'їхали, у Смолень вирішили не підніматись, щоб не затримуватись, натомість замінивши його на королівський палац Піліца, що був не за маршрутом.

Фото 043. На виїзді з с. Піліца.


 Оголошена дозаправка смальцем на привалі о 12:00, і далі до палацу, як раз і дощ майже закінчився. На території палацу (що, виявився зачиненим) до нас підійшов охоронець чи то власник, говорив лише польською. Поцікавився, чи раптом не ми погоду замовляли, ще щось собі жартував. А потім каже щось типу, вам тепер буде постійно весело, бо у вас президент блазень. Ха-ха :(

   На обід о 14:00 повернулися на місце привалу, зробивши невеличке коло - сюрпрайз від керівниці. Обід і сніданок готували на турбопічках. День видався найхолоднішим з усіх. Аж 7 градусів за Цельсієм. Учасники їхали у флісках, пуховках, дощовиках і просто в пакетах для сміття. О 17:10 приїхали до замку "Оргдзінець", певно найбільшого на маршруті і дуже красивого.

До Бидліну під'їхали, в Смолень вирішили не підніматись, щоб не затримуватись, натомість замінивши його на королівський палац Пеліцца, що був не за маршрутом.

Фото 044. На під"їзді до замку Оргдзінець.


Фото 045. На виїзді з с. Піліца.


Фото 046. Замок Оргдзинець.


Фото 047. Замок зсередини.


Фото 048. Хто буде довго вранці збиратись, той замість екскурсії стоятиме тут.


45 хв. витратили на його огляд. До запланованого місця стоянки не доїхали приблизно 8 км. О 19:50 стали на ночівлю в лісі за селом. Палили багаття, щоб швидше приготувати вечерю і погрітися.



05.05. Морсько - Ченстохова - 72км

Завантажити трек маршруту за 05.05.2019


   Підйом о 7-й ранку.

Виїхати планували о 08:30. Вийшло як завжди, в 09:00 останній учасник виїхав на лісову дорогу.

Фото 049. Асфальтована лісова дорога.


Фото 050. Обід.


Проїхали незначну ділянку лісом, у першому ж селі купили необхідні продукти на обід, відвідали замок. Усього замків цього дня побачили 4, але не витрачали на їх огляд багато часу, бо хотіли доїхати до м. Ченстохова до сутінків.

Фото 051. За селом гравійка - у селі асфальт.


Фото 052. Замок, оповитий прапором.


Фото 053. В'їзд в с. Боболіце.


Фото 054. Замок Боболіце.


Фото 055. Замок Боболіце.


Фото 056. Лісова дорога на виїзді з с. Міров.


Фото 057. Лісова дорога.


Фото 058. В'їзд в Ольштин.


Фото 059. Замок Ольштин.


   Обід був у лісовому розсаднику при дорозі (13:30-14:50). Як тільки ми закип'ятили воду на чай, до нас підійшов працівник якоїсь там служби. Запитав звідки ми, знову ж таки соромно, що українці й розпалюємо багаття в забороненому для цього місці. Добре, що просто попросив бути обережними, а не виписав нам штраф. Після обіду залишилося проїхати ще кілометрів так 30. Перепади висот вже не такі значні, тому вирішили їхати ґрунтовою велодоріжкою (перед Ченстохова вона саме така), а не асфальтом поміж машин. В місті Ченстохова докупили продукти на другу частину походу, зробили коротку екскурсію центром міста та відвідали храм Ченстоховської ікони Божої Матері. Ночували на околиці міста, готували їжу і встановлювали намети вже в сутінках.

Фото 060. В'їзд в м. Ченстхова.


Фото 061. Фонтан в м. Ченстхова..


Фото 062. Костел в Ченстхова.


Фото 063. Костел в Ченстхова.



06.05. Ченстохова - Катовіце 82.3 км.

Завантажити трек маршруту за 06.05.2019


   День видався досить напруженим і не дуже цікавим. Підйом о 6.30, виїхали в 7.55. Оскільки в нас була замовлена на наступний день по обіді екскурсія в Освенцимі, до якого залишалось їхати більше ста кілометрів, ми виїхали на трасу й найкоротшим шляхом щосили покатили в бік Катовіце.

Фото 064. На перехресті.


Фото 065. Поручні для велосипедистів.


Фото 066. Поповнюємо запаси води.


   До обіду проїхали майже 50 км. Обідати стали о 13.10 на галявині біля дороги.

Фото 067. Обід.


Фото 068. Привал.


До Катовіце доїхали близько шостої. На виїзді трохи заблукали. Намагалися об'їхати його по краю, але все одно заблукали, на розв'язці поїхали не тим шляхом, хвилин 20 їхали по дуже неприємній напруженій трасі, зробили висновок, що на трасу, позначену червоним, нам не варто висуватись. На ночівлю зупинились о 19.50 в лісі неподалік від ставка, але він був дуже зарослий.



07.05. Катовіце – Освенцим – Громек 56.5км

Завантажити трек маршруту за 07.05.2019


   Виїхали о 9:20. Швидкий обід при дорозі о 12:10. Вже в самому Освенцимі сталася НП. Падіння учасниці. Обійшлося саднами і вм'ятиною в шоломі. Але це затримало нас хвилин на 20. О 13:00 повинна була розпочатися наша екскурсія. До музею "Табір знищення Освенцим" приїхали хвилин за 15. Але виявилося, що основна частина експозиції розташована в іншому місці, і треба їхати ще пару кілометрів не зовсім зрозуміло куди. Поки знайшли той музей, поставили велосипеди, мало не запізнилися зовсім. Екскурсовод сказала, що ще дві хвилини, і екскурсія була б скасована. Екскурсія тривала до 16:30.

Фото 069. На шляху до м. Освенцим.


Фото 070. Залізниця в концтаборі.


Фото 071. Вхідна брама концтабору.


Фото 072. Концтабір.


Фото 073. Огорожа концтабору.


   З Освенцима проїхали ще приблизно 30 км. Виявилося, що до самого Кракова веде чудова велодоріжка по насипу вздовж Вісли. Весь час їхали нею.

Фото 074. Велодоріжка вздовж р. Вісла.


Фото 075. Велодоріжка вздовж р. Вісла.


Фото 076. Тіні на велодоріжці.


На ніч заїхали в ліс. Планували заночувати біля одного з озер. Під'їзд до озера виявився заболоченим. Тому зупинилися біля іншого озера. Вечерю готували на вогнищі, воду брали з озера.



08.05. Громек – Краків – 81.7 км

Завантажити трек маршруту за 08.05.2019

   Підйом о 07:00. Виїзд о 9:00. Затрималися хвилин на 15. Їхати сьогодні було легко. До 12:00 їхали велодоріжкою.

Фото 077. Велодоріжка вздовж р. Вісла.


Лише для відвідування замку відхилилися на 5 км. Для огляду замку затримались на 40 хв

Фото 078. На в'ізді в с. Olszyny.


Фото 079. Останній замок на маршруті.


Фото 080. Гміна Бабіце.


Фото 081. Портрет керівниці.


Дилемою стало питання, їхати до другого замку чи ні. Шляхом демократичного голосування вирішили, що ні. Тому повернулися на велодоріжку й вздовж річки Вісли поїхали до Кракова. Іноді велодоріжка заїжджала в село або була ґрунтовою. Ох, вже ж ці поляки! Не проклали нам всюди велодоріжки! :)

Фото 082. Привал.


   Обід о 13:45 на березі притоки Вісли. Готували на пальнику.

   За запланованим треком ми мали проїхати близько 50км. Але обрали маркований веломаршрут, тому за день проїхали 82км. Це було просто, бо стан дороги був хорошим і зустрічний вітер нам вже не заважав, а ще ми добре прокачалися за ці дні. Заїхавши в межі міста Краків, ми почали вибирати для ночівлі місце на березі Вісли. Зупинилися серед густих дерев, щоб не було видно з дороги. Вечерю готували на турбопічках. Воду попередньо набрали в передмісті.



09.05. Передмістя Кракова – Краків – 11.6 км

Завантажити трек маршруту за 09.05.2019


  Загальний підйом о 06:00. Сніданок готували на пальнику для економії часу. Виїхали о 08:00. Невеликий дощ. До вокзалу залишалося приблизно 11 км. Поїзд Краків-Перемишль виїжджав о 10:00.

Фото 083. Краків проводжає нас дощем.


Фото 084. Веловагон.


   На вокзалі були вчасно, без пригод завантажилися в потяг до Перемишль, а потім пересіли на потяг Перемишль- Київ і пізно ввечері 09 травня були вдома. :)

 

   Довжина першої частини маршруту складала 236.1 км, набір висоти 2740м, що відповідає 1 категорії складності.

  Загальна протяжність маршруту склала 726.6, набір висоти 7.625, що відповідає 3 категорії складності.

Розділ 4. ВИСНОВКИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО ПРОХОДЖЕННЮ МАРШРУТУ

1. Завдяки ретельному завбачливому плануванню, дружній атмосфері та однорідній фізичній підготовці похід склався дуже вдало.

   Похід пройдено за основним маршрутом, всі учасники групи пройшли запланований маршрут.

   Під час проходження маршруту особливих перешкод не спостерігалось, найбільшими перешкодами були поганий асфальт ( місцями одні ями) та ґрунтові дороги, що розмило дощем. Погода найчастіше була холодною і дощовою, що створило певний дискомфорт, але не вплинуло принципово на наші плани.

   Картографічний матеріал який був використаний групою під час походу, а саме OSM, OSM-вело мапа, Google map, допоміг при проходженні маршруту та в повній мірі відповідав місцевості.

2. Під час проходження маршруту походу частину продуктів харчування закупляли перед походом, а потім необхідне докупляли на маршруті. Тушонку готували в Україні власноруч, і Марина переправила її літаком у Польщу. Вздовж маршруту знаходяться безліч сіл та міст із магазинами й супермаркетами.

   Цим маршрутом рекомендуємо проводити походи у теплу пору року з квітня по жовтень. Під час походу місця ночівель обиралися неподалік від річок та інших водних об’єктів, яких на маршруті достатньо. Проблем з питною водою не виникало, адже в селах вздовж маршруту живуть привітні люди, які залюбки давали воду туристам.

   На маршруті знаходиться безліч пам’яток культури і природи.

   Також радимо запланувати відвідання українських замків не в святкові дні.

   Перед стартом походу всі учасники групи повинні знати правила дорожнього руху, адже маршрут перетинає автомобільні дороги. Також кожен учасник повинен мати досвід участі у категорійному велопоході та мати необхідну фізичну форму і володіти технічними навичками ремонту велосипеду.

 

5. ДОДАТКИ

5.1. Перелік особистого спорядження

Одяг:

  • Велосипедна толстовка (джерсі) – 1 шт.
  • Костюм вовняний – 1 шт.
  • Футболка з довгим рукавом – 1 шт.
  • Футболка з коротким рукавом – 2 шт.
  • Лосини велосипедні – 1 шт.
  • Шорти / велошорти – 2 шт.
  • Термобілизна – 1 к-т
  • Плавки – 1 шт.
  • Кепка/баф – 1 шт.
  • Шкарпетки тонкі – 3 пари
  • Шкарпетки вовняні– 2 пари
  • Дощова куртка – 1 шт.
  • Дощові штани – 1 шт.
  • Дощовик – 1 шт.
  • Велопальчатки без пальців – 1 пара
  • Велобахіли – 1 шт.
  • Велоокуляри – 1 шт.
  • Жилет світловідбиваючий – 1 шт.
  • Взуття (одна пара для їзди та одна пара для табору)

 Індивідуальне спорядження:

  • Спальник – 1 шт.
  • Каремат – 1 шт.
  • Мобільний телефон – 1 шт.
  • Документи, гроші
  • Блокнот, ручка – 1 к-т.
  • Ліхтарик – 1 шт.
  • Медаптечка індивідуальна – 1 к-т
  • Засоби особистої гігієни – 1 к-т
  • Кухлик, ложка, миска, ніж – 1 к-т
  • Набір для розпалювання багаття – 1 к-т

Спец-спорядження:

  • Велосипед – 1 шт.
  • Велочохол – 1 шт.
  • Велорюкзак – 1 к-т
  • Комплект еспандерів – 1 к-т
  • Велофляга – 1 шт.
  • Велокомп’ютер – 1 шт.
  • Індивідуальний ремнабор 1 к-т

Загальна вага близько 8 кг.

5.2. Перелік групового спорядження

  • Намет 2-х місний – 3 к-та
  • Тент – 1 шт.
  • Сокира – 1 шт.
  • Пила ланцюгова – 1 шт.
  • Велозамок з тросом і двома ключами – 3 шт.
  • Турбопічка – 2 шт
  • Смартфон для навігації – 2 шт.
  • Повер-банк – 3 шт.
  • Сонячна батерея – 2 шт
  • Маршрутні документи, диктофон, блокнот, ручка і т.ін. – 1 к-т
  • Пальник мультипаливний (+ пляшка для палива) – 2 к-та
  • Казанки алюм. – 2 к-та
  • Кухонне приладдя – 1 к-т
  • Паливо (очищений бензин) на старті – 1,9 кг
  • Медаптечка * – 1 к-т
  • Груповий ремнабор ** –1 к-т

* опис і склад медаптечки див. у Додатку 3;

** опис і склад групового ремнабору див. у Додатку 4.

 Загальна вага – 23,58 кг


 5.3 Склад медичної аптечки

 Перев’язувальні матеріали

  • Бинт нестерильний – 2 шт.
  • Бинт еластичний – 1 шт.
  • Пластир рулонний тканинний – 1 шт.
  • Стерильні серветки – 10 шт.
  • Лейкопластир бактерицидний – 5 шт.
  • SWAT- T Tourniquet – 1 шт.

Антисептики

  • Хлоргексидин 0,05% спрей – 100 мл.
  • Перекис водню 3% спрей – 50 мл.
  • Спиртові серветки – 10 шт.

 
Антигістамінні

  • Лоратадин – 10 таб.

Ін’єкції

  • Дексалгін (2 мл, 50 мг) – 2 амп.
  • Дексаметазон (+1 амп. фізраствору 5 мл)– 2 амп.
  • Супрастін – 2 амп.

Інше

  • Рукавички стер. – 3 пари.
  • Нашатир – 5 серветок.
  • Шприц 2 куб. – 3 шт.
  • Шприц 5 куб. – 1 шт.
  • Косинка – 1 шт.
  • Ножиці – 1 шт.
  • Сонцезахисний крем «Біокон» для обличчя SPF 50 – 1 шт.
  • Фурацилін

 
Захворювання ШКТ:

  • Сорбекс – 10 табл.
  • Лоперамід – 10 табл.
  • Смєкта – 3 саше.
  • Сенадексин – 5 табл.
  • Ніфуроксазид 15 табл.

Знеболююче та жарознижуюче:

  • Нурофєн 10 табл.
  • Но-шпа – 10 табл.
  • Німесил – 3 саше.
  • Фаніган – 10 табл.

Серцево-судинні, седативні:

  • Валідол – 10 табл.
  • Нітрогліцирин – 10 табл.
  • Краплі
  • Окомістин – 1 шт.
  • Нафтізин 0,1% – 1 шт.

Мазі:

  • Левомеколь – 1 шт.
  • Диклофенак 5% – 1 шт.
  • Пантестін – 1 шт.

Мінеральні добавки

  • Аспаркам – 10 табл.
  • Регідрон – 2 саше.
  • Глюкоза – 10 табл.

 Загальна вага – 1,5 кг

 

5.4. Склад групового ремнабора

 Перелік інструментів:

  • Набір шестигранників 1 комп.
  • Ключ конусний 1 шт.
  • Розвідний ключ з подовженими губками 1 шт.
  • Мультитул (плоскогубці, хрестові і плоскі викрутки) 1 шт.
  • Спицевий ключ 1
  • Мітчики М5, М6 + вороток 1 шт.
  • Вичавка ланцюга 1шт.

 Перелік запчастин:

  • Трос трансмісійний 1 шт.
  • Перемикач задній 1 шт.
  • Трос гальмівний 1 шт.
  • Ексцентрик задній 1 шт.
  • Золотник і ключ до нього 1 шт.
  • Ланки ланцюга 8 по 4 шт. 8-и и 9-и швидкістних
  • Замок ланцюга 4 по 2 шт. 8-и и 9-и швидкістних
  • Ось з конусами 2 шт.

 Перелік витратних матеріалів:

  • Мастило для ланцюга 100 мл
  • Ізолента синя 1 рулон
  • Мастило консистентно 20 г
  • Хомути пластикові середні 50
  • Дріт сталевий в'язальний (1 мм) 2 м
  • Хомути пластикові великі 10 шт.
  • Латки для покришок 3 шт.
  • Суперклей 1 тюбик
  • Наждачний папір S400 2 шт.
  • Ганчір'я 1 к-т
  • Скотч армований 1 рулон.
  •  Болти, гайки, шайби, шпильки
  •  Хомути пластикові різної довжини.
  • Хомути металеві 6 1⁄2" и 3⁄4", нерж., затягуються викруткою
  • Голка циганська і нитка капронова 1 к-т.

 Загальна вага – 3,5 кг


 5.5. Кошторис витрат на похід

Витрати на харчування:
разом 7804,56грн, на кожного 1186.50 грн.

Квитки 11648 гр (з них по польскій частині походу 8926 грн.)
Проживання в Кракові - 6020 грн.
екскурсія в копальню Величка - 3315 грн.
екскурсія в Освенцим - 3221 грн.
страховка - 1480 грн.

Загальні витрати 33488 грн., що дорівнює близько 5000 грн. на учасника повного маршруту.

5.6. Картографічний матеріал


76b0f7f1c43a80904614cc30e8111940.jpg

Карта першої частини велопоходу (клікніть для збільшення)


7b4f784e316f12462fa938fd5a41f8ea.jpg

Карта другої частини велопоходу (клікніть для збільшення)